Metal Pointer

!

God morgon!
 
Var uppe med tuppen imorse sen hamna jag i sängen med en bok. Är så sjukt rastlös idag samtidigt som jag har femtioelva saker som jag måste göra. Men jag vill helt enkelt inte. Imorgon ska vi ut och äta och bubbla i oss en hel del vin så just nu vill jag bara ha fredag. 
 
För några veckor sen slutade jag röka. har feströkt en gång dock. Jag älskar och fuska i livet! Men jag kan röka en dag sen sluta igen. Det är inte så att jag är fast igen. Så nu tänkte jag ge mej på nästa stora utmaning. Sluta med coca-colan och allt socker. Jag vet, har skrivit det förr. Men det går inte. Tror det var lättare att sluta röka. Men jag ska göra ett försök. Fyllt upp kylen med vatten, ljummet vatten från kranen är blä! Går inte att dricka. Så köpt hem några kilo citroner som ska hjälpa mej på traven. Blir även några gröna giftiga drinkar någon dag. En detox kanske vore på sin plats... Åh, livet som onyttig var underbart. Men nu är det över...
 
Fortsättning följer...
 
 
 
OLIVIA

Heja dig!!

2015-09-29 - 01:38:22
URL: http://www.kaffedrickare.blogg.se
Linnea Teälskare

Gillar du te? Det kanske skulle vara något att byta ut coca colan mot. När jag var mindre så drack jag också dricka (nu dricker jag dricka en handfull gånger/år så jag räknar knappt det) men nu dricker jag te de gånger jag tidigare skulle ha druckit dricka (tex vid finare mat, till popcorn osv).

Det går ju att göra supergott iste med 1 msk te eller örtte (välj ett som är naturligt lite sötare om du vill slippa att söta) i 2 dl vatten och låt stå i 2-6 timmar eller över natten.
Sila bort tebladen och späd till önskad styrka. Du skulle ju kunna späda jättemycket om du bara vill ha smaksatt vatten tex.

Vill du söta är det bäst att söta vattnet som du späder med annars så är det svårt att få sockret/honungen/etc att lösa sig

Svar: Jo, te dricker jag också! Fast det blir inte så mycket på sommaren men nu när det börjar bli lite kallare så dricker jag en hel del! Så jag får passa på att avgifta mej från colan nu i höst!
Sandra Åberg

2015-09-29 - 08:19:37
URL: http://tealovers.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: